Bruk 10% av markedsføringsbudsjettet på galskap

God ide

Jeg er en stor fan av galskap og mener vi ser alt for lite av det fra bedrifter. Det er nesten så jeg lengter til de gode gamle dagene jeg leste om på universitet, hvor alt handlet om å bruke mest farger, være mest provoserende og ha størst budsjett.

Spesielt for en tallnerd som meg, som liker å vite nøyaktig hvor mye jeg får igjen for hver krone som investeres i markedsføring, så er det litt merkelig å si at 10% av reklamekronene bør gå til galskap, som kanskje ikke vil være like lett å måle.

Med galskap, så mener jeg ting som kanskje kan føles litt som å gå på casino og putte alt på enten rødt eller svart. Forskjellen på å gjøre det med markedsføring og på et casino, er at om du vinner på et casino dobler du innsatsen din. Om du vinner med markedsføring, så løfter du bedriften til et nytt nivå:

  • Du får nye kunder som kommer tilbake (livstidsverdi).
  • Du lærte noe nytt du kan prøve igjen.
  • Kunder synes du er innovativ og spennende.
  • Du utvider din “reach”.

Om du spør Google etter “crazy marketing ideas” får du mange gode eksempler. Leter du litt rundt på Ads Of The World får du enda mer inspirasjon. Lager du en brainstorming runde med dine kollegaer kan dere kanskje skape magi..

Så neste gang du skal fordele penger til forskjellige markedsføringstiltak, sett av litt til galskap. Til en ting du ikke har prøvd før. Til noe som enten er en veldig dårlig ide eller kanskje den beste ideen.

Ta en sjanse – slutt å følg etter alle andre. Innen du leser om det i et magasin eller bok, så er det ofte allere oppbrukt.

essay service online

Kanskje du kan leie inn denne jenta?

Kenneth Dreyer

Rådgiver at Inevo
Dette er min personlige blogg. Jeg er lidenskapelig opptatt av teknologi, markedsføring og design. Dette vil i hovedsak være temaene på bloggen min.

Latest posts by Kenneth Dreyer (see all)

Comments are closed.