2 effektive metoder for å selge software

Dette skal bli et kort innlegg og alt jeg vil gjøre med det er å dele to veldig spennende metoder for å vise frem ditt digitale produkt, uten å tvinge brukeren til å opprette en demokonto.

Good artists copy; great artists steal (kilde)

Min jobb som rådgiver i Inevo fører ofte til at vi må utfordre ideer og for å gjøre det trenger vi inspirasjon. Jeg liker løsninger som utfordrer hva som tradisjonelt sett er mulig. De to bedriftene jeg vil trekke frem i dette innlegget er Wisita og Mouseflow.

1. Wisita viser frem hvordan du kan bruke produktet deres

wistia-skjermbilde

Wistia starter med å vise oss en video. Personen i videoen gir deg oppgaver du kan gjøre med videospilleren, samtidig som du under kan se en demonstrasjon av hvordan dette trackes og analyseres av Wistia. Svært engasjerende og samtidig veldig imponerende.

Lignende sider fra Wisita: Playlists og video transcripts.

2. Mouseflow gir deg en full walk-through av produktet

mouseflow-demo

Mouseflow har en veldig spennende demoside. Normalt sett vil en demo-lenke tvinge meg til å opprette en konto for å vise frem produktet, men mouseflow har heller her valgt å gi meg det jeg egentlig vil – direkte.

På denne svært enkle siden får man klare instrukser på hva man skal gjøre i 5 enkle steg. Deretter kan man velge å se opptaket fra det man gjorde – og det er imponerende.

Her får Mouseflow vist frem teknologien til meg raskt, enkelt og uforpliktet.

Har du noen eksempler på bedrifter som viser frem produktene sine på imponerende vis?

hives treatment

PS: Både Wisita og Mouseflow har fått meg som kunde.

zp8497586rq

Kenneth Dreyer

Rådgiver at Inevo
Dette er min personlige blogg. Jeg er lidenskapelig opptatt av teknologi, markedsføring og design. Dette vil i hovedsak være temaene på bloggen min.

Latest posts by Kenneth Dreyer (see all)

Comments are closed.