Eksempel på landingsside som gir salg offline

Fikk her om dagen et spørsmål om hvordan man kunne bruke en landingsside på internett for å gi salg offline, eller enda mer spesifikt, i en butikk.

Fant et eksempel fra en merkevare som heter SK-II (fra Procter & Gamble) hvor målet var å bruke en landingsside for å drive salg over disken i en butikk.

Skjermbilde fra første del av landingsside

På den første delen av landingssiden blir vi møtt av en typisk “reklameplakat” for produktet, hvor vi også ser en kjent ambassadør for å bygge opp rapport med brukerene.

Brukeren får tilbud om en kupongkode som gir den besøkende et gratis produkt til verdi av $55 om man kjøper produkter for $180. For å få denne koden, må man trykke på en tydelig stor call-to-action knapp. Dette fører brukeren videre til neste side.

Skjermbilde av landingsside del 2

Skjermbilde fra andre del av landingsside

the best internet security software

På andre side får brukeren oppgitt koden som kan tas med inn i butikken for å benyte seg av den.

Dette er en veldig enkel metode å måle resultatene av. For det første er det veldig enkelt å sette opp Google Analytics til å måle antall brukere som trykkes seg videre til kupongkoden. For det andre, så er det enkelt å måle hvor mange som oppgir koden i butikken.

Takeaway fra dette innlegget

Kuppong koder er en veldig enkel og effektiv måte å drive salg fra internett til offline-verden. Det er enkelt å sette opp og du kan enkel måte resultatene av det. Passer også veldig fint for kortvarige kampanjer.

 

Kenneth Dreyer

Rådgiver at Inevo
Dette er min personlige blogg. Jeg er lidenskapelig opptatt av teknologi, markedsføring og design. Dette vil i hovedsak være temaene på bloggen min.

Latest posts by Kenneth Dreyer (see all)

Comments are closed.