Hegnar Media – Hvordan IKKE gjøre epostmarkedsføring

Er det en ting som har irritert meg i innboksen min er det Hegnar Media. Av en eller annen grunn nekter spamfilteret mitt å markere de som spam – den havner allikevel i innboksen. Det finnes helt sikkert en eller annen funksjon som gjør at jeg kan blokkere de helt eller videresende direkte til søppelkassen, men det blir alltid til at jeg bare sletter, da det er raskere.

Hegnar gjør nesten alle de tradisjonelle feilene i epostmarkedsføring.

For noen dager siden ble jeg lei og tok meg tiden til å finne ut hvor de gjemte “Meld deg av vårt nyhetsbrev”-funksjonen. Det viste seg at den ikke eksisterte.

Prøver så å svare på epost og si at jeg ikke ønsker flere nyhetsbrev fra Hegnar Media. Jeg oppdager så bare at de sender epost fra en noreply-adresse, som betyr at ingen leser svarene de får.

Enda mer frustrert prøver jeg å finne fram til en epost hos Hegnar Media hvor jeg ber om å bli slettet fra deres lister, men der er det ikke svar å få.

I dag dumper det inn enda et av deres nyhetsbrev i innboksen og jeg er nå LEI. Dette er min hevn mot de gamle gubbene i Hegnar Online, som fortsatt tror internett står fast i 1998.

Foto: E24

Om du er involvert i epostmarkedsføring, her er noen viktige ting du bør passe på at du ikke gjør feil:

  • Begrens deg. Ikke send ut den samme søppelet hver dag. Selv ikke Apple med alle sine fans ville kommet seg unna med det.
  • Gi meg en mulighet til å melde meg av. Om jeg ikke vil ha ditt nyhetsbrev og du fortsetter å plage meg vil jeg iallefall ikke handle noe fra deg i fremtiden.
  • Ikke send fra en noreply-adresse. Folk vil ha muligheten til å svare deg. Dette signaliserer at du ikke vil høre fra dine mottakere.
  • Ikke send nyhetsbrev til personer du ikke har en kunderelasjon til eller som har sagt ja til å motta ditt nyhetsbrev.

Hegnar Media irriterer meg veldig med markedsføringen deres. Tar man en titt på nettstedene deres, så er det tydelig at de ikke henger med på noen verdens ting når det kommer til teknologi. Det forundrer meg egentlig at de i det hele tatt klarer å sende epost.

Problemet med å irritere slik Hegnar Media gjør nå er at selv om jeg faktisk er i markedet for en bok de selger, så vil jeg gå et annet sted for å kjøpe den – selv om Hegnar Media har en lavere pris. Jeg vil rett og slett ikke gi penger til en bedrift som bryr seg så lite.essay writers for hire

Har du noen som irriterer deg i innboksen din?

765qwerty765

Kenneth Dreyer

Rådgiver at Inevo
Dette er min personlige blogg. Jeg er lidenskapelig opptatt av teknologi, markedsføring og design. Dette vil i hovedsak være temaene på bloggen min.

Latest posts by Kenneth Dreyer (see all)

7 thoughts on “Hegnar Media – Hvordan IKKE gjøre epostmarkedsføring

  1. Noen som irriterer innboksen min? Vel, jeg trenger vel bare å skrive “K-Soft”, og alle næringsdrivende vil hoppe opp av stolen med kraftuttrykk som kunne fått selv en nordlending til å rødme.

    • K-Soft ja, de er et kapittel for seg selv. Heldigvis plukker spamfilteret mitt de opp, så lenge siden de har plaget meg :)

  2. Men det er stadig nye næringsdrivende som lar seg friste av K-Soft. Fikk nylig en telefon fra en som hadde merket seg tilbudet. Jeg ga ham noen alternative forslag…

  3. Hei!

    Viktige elementer ved e-postmarkedsføring er absolutt muligheten til å melde seg av, og dessuten en policy for at kun de som ønsker å motta e-poster fra deg, står på listen! Det er flere enn K-Soft som kommer gjennom hos meg, og som jeg ikke lykkes å melde meg av. Ikke særlig tillitsvekkende, spør du meg.

  4. Hei

    Meget spennende innlegg, er selv registrert på flere av de mediene som sender ut slike e-poster, dette er noe av problemet med flere av dem.

    Er jo selv utdannet markedsfører og ser fordelen med å sende ut denne typen E-poster, men utifra hva markedstrenden sier så glemmer slike bedrifter veldig ofte en ting, og det er at markede og bedrifter tenker og bør tenke mer relasjonsmarkedsføring enn transaksjonsmarkedsføring, der også slike E-poster er skreddersydde, dette er i dag med den teknologien vi har idag ikke noe vanskelig.

    Hva mener dere andre ?

    • Hei Jan Sindre,

      Jeg er helt enig med deg. Transaksjonsmarkedsføring er jo ingenting annet enn en mer tradisjonell tilnærming til markedsføring, noe som i de fleste tilfeller er bortkastet penger om det ikke er svært målrettet og gjennomtenkt. I mange tilfeller (slik som i Hegnar sitt tilfelle for min del), så går det bakover – jeg misliker faktisk Hegnar enda mer hver gang de sendte meg en epost jeg ikke har bedt om!

  5. Det er en annen form for epost markedsføring som de aller fleste har oversett: de epostene vi alle sender daglig. Hvorfor i all verden ikke benytte alle ansatte i markedsføringen av selskapet? WRAPmail (www.wrapmail.com) gjør dette mulig ved å legge et interaktivt brevark (WRAP) rundt alle ansattes eposter som inneholder bilder med innebygde lenker. Se eksempler her: http://www.wrapmail.com/samples.html

    Bare kontakt meg så forklarer jeg gjerne nærmere. Siste nyheter fra WRAPmail her: http://www.wrapmail.com/news.html

Comments are closed.