Har din bedrift en “slight edge”?

Kjenner du the slight edge?

buy cause and effect essay

I hverdagen min som konsulent jobber jeg med en rekke forskjellige kunder for å øke deres inntjening via digitale kanaler. En gjenganger jeg ofte ser er det jeg kaller “The slight edge”.

Kort sagt handler dette om hvordan man kan gjøre det bedre enn sine konkurrenter. Enten det gjelder markedsføringen, på pris eller ved å ha en bedre kundereise på nettstedet sitt, så trenger man bare være litt bedre enn konkurrentene.

  • Du kan slå konkurrentene i prissammenligning ved å være 1,- billigere.
  • Du kan vinne en Adwords auksjon ved å by 1 øre mer enn konkurrenten.
  • Du kan selge flere av samme produkt enn konkurrenten, om du har et litt bedre bilde.

Kort sagt, så trenger du ikke være  dobbelt så god for å selge mer enn konkurrenten – du trenger bare være litt bedre. Dette er våre kjære Petter Northug et bra eksempel på; han trenger ikke løpe dobbelt så raskt som andremann når han vinner – han trenger bare være litt raskere.

Petter Northug over mållinjen

Thanks to Clive Rose/Getty images for letting me use the photo :)

Kenneth Dreyer

Rådgiver at Inevo
Dette er min personlige blogg. Jeg er lidenskapelig opptatt av teknologi, markedsføring og design. Dette vil i hovedsak være temaene på bloggen min.

Latest posts by Kenneth Dreyer (see all)

Comments are closed.